fredag den 3. december 2010

Troldspejlsbogens julekalender 3: Anmelderens dilemma

< 2. december: Nicolas Barbano om monstre, spejle og trolde

I DAG: Jakob Stegelmann om kunsten at anmelde film

 "Det er meget farligt at udstede endelige domme, også over film, for man kan altså komme til at elske film, som man hadede, første gang man så dem og omvendt. Jeg var meget vild med "Avatar" første, anden og tredje gang. Fjerde gang på dvd syntes jeg stadig, den var visuelt imponerende. Men nu begyndte handlingen at halte, og jeg tænkte: 'Siger de virkelig de her ting?'"

> Troldspejlets anmeldelse af "Avatar"


"Der har også været film, hvor jeg ved første gennemsyn har været begejstret, og hvor jeg allerede anden gang så, at det her var en stinker uden lige. Det skete med Paul Verhoevens version af Den Usynlige Mand, "Hollow Man" (2000), som jeg syntes var fantastisk første gang. Men den var jo unødigt uhyggelig for børn. Vi er ellers ikke overdrevent bange for at vise farlige ting i Troldspejlet, men ”Hollow Man” var rigtig grum uden at have noget at have det i. Da fortrød jeg bagefter, at vi havde anbefalet den."

> Troldspejlets anmeldelse af "Hollow Man"

"Vi er jo en redaktion, og selv om det er mig, der er chefredaktør, så har vi forskellige meninger og diskussioner indimellem. Specielt om film. For eksempel var jeg meget utilfreds med "Iron Man 2" (2010), hvor andre på redaktionen ikke syntes, den var så slem. Omvendt kunne jeg godt lide "Prince of Persia" (2010), og bagefter var der nogle på redaktionen, som ikke talte til mig i en dag eller to!"

> Troldspejlets anmeldelse af "Iron Man 2"
> Troldspejlets anmeldelse af "Prince of Persia"

> 4. december: Andreas Nederland om Troldspejlets korte liv som månedsblad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar